maandag 1 december 2008

weer iets geleerd! (geen ding, wel handig)



Zo weer een klusje geklaard. Na alle toetsenbord problemen met mijn Acer had ik eigenlijk nog 1 heel klein probleempje over: in Gmail moest ik nog altijd als een Neanderthaler typen (flinke bonk, ff wachten of er een letter verschijnt, weer bonk etc.). Bij het typen van mijn laatste berichtje aan de Meiden werd het echt te erg: 1 letter per minuut.
Intussen heb ik wel geleerd dat een probleem googlen (tja, so simple!) soms helpt en inderdaad. Op de zoekterm: toetsenbord problemen in Gmail kwam een hele waslijst van mails van mensen met hetzelfde probleem. Blijkt Vista (weer eens) te zijn: na het aanklikken van de optie Oudere versie (rechtsboven in Gmail) verdween het probleem als sneeuw voor de zon. Halleluja! Praise the Internet!
Veroorzaakt problemen en lost ze weer op, het perpetuum mobile is uitgevonden!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Las vandaag dat tweedehands pc's met Windows XP zeer gewild zijn. Zelf heb ik particulier enkele kennissen cursus Vista gegeven. Verschrikkelijk trage pc's (nieuw laptops!), omdat de hardware (meestal) ontoereikend is om onder Vista te werken. Ook oudere applicatiesoftware en randapparatuur kunnen onder Vista problemen geven. Gooi Vista er toch uit!

oma kaat zei

dank voor je reactie, Oma is nog wel huiverig voor zulke ingrijpende veranderingen! Je besturing eraf gooien??!