dinsdag 30 september 2008

Ding1#3


Zo, het regent pijpestelen, mijn hond en ik zijn net lekker door het bos van Zonnestraal gestekkerd en hebben samen in de plassen gestampt, over stammetjes gesprongen etc. Dus hontie ligt voor pampus en ik neem een kop koffie en even de tijd voor een Ding.
Ik heb in mijn Favorietenlijst een aparte map '23dingen' gemaakt - dat scheelt weer zoeken en typen.
En ik heb intussen gezien hoe ik foto's/plaatjes aan dit blog kan toevoegen - vandaar het kopje thee bij het vorige bericht.
En nu: moet ik toch echt Netvibes gaan doorgronden. Natuurlijk heb ik de term gegoogled, want eigenlijk snapte ik niet zo goed wat dat nu is, een Netvibe. Aan de slag!

to be kaatinued

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Oma Kaat,

Goed dat je alle links bij elkaar hebt geveegd: dat scheelt inderdaad een hoop zoekwerk! Maar straks bij ding 12 heb je nog een manier om dit te doen, namelijk met delicious. Maar zover zijn we nog niet...

Netvibes is eigenlijk een persoonlijke startpagina waarin je alle websites die je interessant vindt samen brengt met zogenaamde RSS feeds. Op deze manier kan je in één oogopslag zien op welke website er weer iets nieuws is verschenen. Maar zoals het werkt met alle 2.0. toepassingen; gewoon lekker rondsnuffelen op de site en dan heb je het snel genoeg door.
Succes!

Karin zei

Beste Oma Kaat,

Wat fijn om eens op jouw weblog te kijken en te reageren. Voor alles geldt een eerste keer.
Ik zag in mijn netvibes (jaja) dat er weer twee nieuwe dingen klaar staan. Misschien dat we na die twee opdrachten (nog, ahum) beter snappen waar we nu eigenlijk mee bezig zijn.
Ik probeer me ook een beetje te verdiepen in Gmail. Was voor mij onbekend. Het is mij gelukt labels (mapjes) aan te maken voor de mensen die ik begeleid, zodat ik dit kan archiveren. Ach, je probeert eens wat.
En ik heb de documenten die wij van Babette hebben gekregen teruggevonden op Google Docs. Vraag me niet hoe ze er komen hoor. Dat moet ik maar eens aan Babette vragen.
Dit alles heeft 1 nadeel: aan lezen kom ik niet meer toe :o). Nee hoor, ik vind het wel leuk om een beetje te stoeien met alles. 't Is wel verslavend, maar ja, daar ben ik zelf bij.

Groet,
Kokopelli

oma kaat zei

Leuk, commentaar op mijn blogje.
Netvibes wordt steeds duidelijker.

en ja beste Kokopelli, we zullen onze leesclub in de wacht moeten zetten .....